Pricing Advisor with English

Angajator: APT Resources & Services SRL
Domeniu:
  • Customer support - Client service
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 08.12.2016
    Scurta descriere a companiei

    APT RESOURCES & SERVICES SRL

    Cu o prezență de peste 20 de ani pe piața românească de resurse umane, grupul de firme APT este cel mai mare jucător independent din industrie, o concentrare de forțe repartizate armonios pe diferite specializări în aria capitalului uman, a comunicării și a serviciilor SaaS. Cifra de afaceri de peste 24 de milioane euro în 2015 și o medie de 2000 de persoane (majoritatea cu studii superioare), angajate în servicii BPO și misiuni de muncă temporară, au menținut grupul de firme APT în avangarda primilor cinci furnizori de servicii complexe de HR din România.

    Strategia Grupului APT se concentrează pe dezvoltarea proactivă a pieței muncii, pentru care identifică, pregătește și oferă specialiști competenți, absolvenți sau studenți cu potențial. Noi aducem omul potrivit la locul potrivit. Cu un palmares de peste 10.000 de angajări, acoperim cele mai căutate domenii, cu focus pe IT&C, BPO, finanțe-bănci, inginerie, retail, medical & pharma. Am dezvoltat instrumente multidisciplinare de lucru și avem soluții de recrutare rapide și inovatoare, susținute și prin platforma online aptjob.ro. Începând cu 2015, grupul și-a extins operațiunile și în alte două regiuni emergente în piața de HR: Cluj și Brașov, unde funcționează noile sucursale APT.

    Cerinte

    Our client is a leading global professional services company, providing a broad range of services and solutions in strategy, consulting, digital, technology and operations.

    The Pricing Advisor delivers support for the Sales Organization by providing quality pricing analysis and follow-up on possible deals of the sales representatives with the partner/customer and finds the best way to balance the discounts in deals in order to make the customer/partner/sales representatives and local Business Unit satisfied with their results.

    Requirements:
    - Minimum 1 year working experience within Special Pricing area;
    - Fluent English language;
    - Educated to Bachelor degree level with basic knowledge of sales/customer support;
    - General computer skills (Windows), specific experience in working with MS Excel and MS Outlook;
    - Assertive communication skills (good questioning and listening skills);
    - Team spirit; business common sense;
    - Attention to details;
    - Efficiency in handling numbers;
    - Excellent organizational skills.

    Responsabilitati

    Responsibilities:
    - Processes requests that are coming from sales representatives in a timely manner as per the agreed internal processes;
    - Performs high complexity tasks (e.g. High Risk deals approvals, approval of aggressive margins);
    - Makes sure that prices, discounts and other data are correct and obtains all necessary authorizations for the processing of the requests, using assign delegation and current process guidelines/documentation;
    - Is well informed of the promotions, discounts and other type of information which are necessary for handling the requests into the system;
    - Uses the BU delegation in order to grant approval for deals within established discount levels;
    - Ensures smooth collaboration within EMEA function team, CSSO and Country Leads;
    - Delivers reports and memos regarding the processed request, orders and transactions;
    - Follows-up on pending request with respective stakeholders to ensure the request is processed in due time.

    Job Code: 171116ELP