Technical Business Analyst

Angajator: APT Resources & Services SRL
Domeniu:
  • IT Hardware
  • IT Software
  • Telecomunicatii
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 03.12.2016
    Scurta descriere a companiei

    APT RESOURCES & SERVICES SRL

    Cu o prezență de peste 20 de ani pe piața românească de resurse umane, grupul de firme APT este cel mai mare jucător independent din industrie, o concentrare de forțe repartizate armonios pe diferite specializări în aria capitalului uman, a comunicării și a serviciilor SaaS. Cifra de afaceri de peste 24 de milioane euro în 2015 și o medie de 2000 de persoane (majoritatea cu studii superioare), angajate în servicii BPO și misiuni de muncă temporară, au menținut grupul de firme APT în avangarda primilor cinci furnizori de servicii complexe de HR din România.

    Strategia Grupului APT se concentrează pe dezvoltarea proactivă a pieței muncii, pentru care identifică, pregătește și oferă specialiști competenți, absolvenți sau studenți cu potențial. Noi aducem omul potrivit la locul potrivit. Cu un palmares de peste 10.000 de angajări, acoperim cele mai căutate domenii, cu focus pe IT&C, BPO, finanțe-bănci, inginerie, retail, medical & pharma. Am dezvoltat instrumente multidisciplinare de lucru și avem soluții de recrutare rapide și inovatoare, susținute și prin platforma online aptjob.ro. Începând cu 2015, grupul și-a extins operațiunile și în alte două regiuni emergente în piața de HR: Cluj și Brașov, unde funcționează noile sucursale APT.

    Cerinte

    For our client a well-known leader in personal systems and printing, we are looking for a Technical Business Analyst.

    The main objective of the role is support department by providing reports and analysis on the activities and programs covered, progress, results and impacts, to give visibility and facilitate decision making. The activity involves combining data from multiple sources, ȋn order to obtain in-depth analysis and detailed conclusions.

    Requirements:
    - Typically 2-4 years of related experience (e.g.: business analyst, technical business, etc.);
    - Fluent in English language;
    - Advanced technical skills: VBA - advanced; knowledge of working with Siebel, Microsoft Dynamics, Flash Pro, QulickView would be an advantage;
    - Excellent knowledge of PC skills: MS Office - Excel, PowerPoint, Access, and of data modeling, defining/creating databases and queries in Microsoft SQL Server;
    - Experience with custom development projects;
    - Good communication skills (verbal, written and presentation);
    - Developed problem-solving and analytical skills;
    - Very good interpersonal and teamwork skills;
    - Customer oriented.

    Responsabilitati

    Responsibilities:

    - Responsible for implementing new tools, processes and capabilities that retail activities impacting directly or indirectly;
    - Develop reports and analyzes to monitor the activities covered;
    - Making tests and quality checks to ensure the accuracy of the reports/analyzes developed;
    - Organize and drive requirements prioritization meetings;
    - Assist development team during implementation of new features;
    - Work with support and development team to analyze and track issues;
    - Actively supports the business strategy, plans and values, contributing to the achievement of a high performance culture.

    Benefits:
    Joining our team, you will benefit of strong growth plans, working with a global organization who provides you with the tools and resources you will need to succeed, training, courses for your personal and professional development, fun activities with your team (team buildings).

    Job Code: 100816AI