Data Miner

Angajator: Vodafone Romania
Domeniu:
  • Altele
  • IT Software
  • Telecomunicatii
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 05.12.2016
    Scurta descriere a companiei

    De ce Vodafone?

    Vodafone este liderul mondial in telecomunicații. Milioane de oameni din toate colturile lumii aleg Vodafone pentru a comunica cu cei dragi, dar si cu partenerii de business. Vodafone sustine si investeste permanent in inovatie si creativitate si raspunde nevoilor in continua crestere si schimbare ale utilizatorului contemporan de comunicatii mobile.

    Succesul nostru se datoreaza in primul rand oamenilor care alcatuiesc echipa. Multe din sarcinile cu care ne confruntam zilnic reprezinta mai mult decat un singur om poate face. Astfel viitorul nostru depinde de atragerea, recompensarea si retinerea celor care impartasesc atitudinea “pot si voi face”.

    Cerinte

    Ce cautam la urmatorul analist data miner?


    •Studii universitare: Preferabil Informatica, Cibernetica, Matematica, Statistica
    •Experienta > 2 ani in raportare/analiza de business ( preferabil in industria telecom sau in data mining & analiza statistica complexa)

    Competente tehnice si abilitati:

    •Cunostinte extinse de analiza statistica aplicabile in aria actiunilor de direct marketing (activitati de contactare a clientilor si comunicare de produse, oferte si servicii)
    •Intelegere clara a sistemelor de analiza, raportare si evaluare (ex: SAS, Enterprise Guide, Business Ojects, SQL) precum si a cerintelor de date si a mediului tehnic necesa sustinerii acestor aplicatii
    •Cunostinte solide MS Office (Excel – nivel avansat, Access, Word, PowerPoint)

    Intelegerea profunda a tehnicilor de data mining si segmentare:

    •Arbori de decizie, Regresie logistica, Retele neuronale, Clustering ierarhic, Clustering partitional

    Responsabilitati

    Responsabilitati:


    Analiza si generarea de insights


    •Dezvolta analize detaliate a topicurilor de business pentru a indentifica cauzele, motivele si intelesul acestora .
    •Dezvolta analize ale bazei de clienti si a actiunilor de marketing direct (campanii, promotii, oferte) pentru a intelege comportamentul clientilor si impactul in business.
    •Ofera recomandari pe baza insight-urilor din analize, identifica in mod proactiv oportunitatile de a imbunatati/initia actiuni de marketing direct .
    •Asista managerului echipei de data mining in dezvoltarea structurii/cadrului analitic strategiilor pentru atingerea obiectivelor de business .



    Modele de propensitate & segmentari


    •Utilizeaza informatiile despre clienti si tehnicile de data mining pentru a produce insight-uri si ofera suport analitic in sustinerea deciziilor de business
    •Dezvolta modele de propensitate pentru up-sell, cross-sell, achizitie, retentie, cresterea ponderei cheltuielilor pentru telefonie mobila si a profitabilitatii prin identificarea, construirea si implementarea de proiecte analitice, utilizand tehnici avansate de statistica si modelare
    •Dezvolta analize complexe ale comportamentul clientilor pentru sustinerea activitatilor de marketing direct
    •Realizeaza segmentari ale bazei de clienti Vodafone Romania in raport cu comportamentul istoric al clientilor si a pontialului de profitabilitate (segmentari de valoare, segmentari comportamentale)



    Proiect cros-functionale


    •Este resposabil de managementul implementarii si monitorizarii Grupului de Control Universal (UCG) si de propunerea actiunilor necesare pentru asigurarea calitatii acestuia
    •Consulta colegii din business pentru o mai buna definire a cerintelor din zona de analitice
    •Colecteaza si integreaza feedback-ul calitativ & cantitativ in dezvoltarea de analize
    •Dezvolta analize impreuna cu colegii din business (product manager, specialist date, manager de campanii), preia initiativa pentru o intelegere completa a intrebarilor/topicurilor de business
    •Defineste obiectivele si cerintele referitoare la extragerile de date si agregatele analitice
    •Dezvolta analize ad-hoc si rapoarte analitice pentru sustinerea nevoilor Base Management
    •Identifica zonele in care analiza statistica & modelarea pot aduce un plus de valoare



    Procese de optimizare


    •Asigura reutilizarea scripturilor/procedurilor dezvoltate pentru a permite o provizionare mai rapida a informatiilor
    •Dezvolta, documenteaza si faciliteaza transferul scripturilor de scorare catre specialistii de date
    •Masoara performanta modelelor de propensitate si a segmentarilor