Customer Support Representative - Order Support Specialist (German Speaker)

Angajator: APT Resources & Services SRL
Domeniu:
  • Customer support - Client service
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 09.12.2016
    Scurta descriere a companiei

    APT RESOURCES & SERVICES SRL

    Cu o prezență de peste 20 de ani pe piața românească de resurse umane, grupul de firme APT este cel mai mare jucător independent din industrie, o concentrare de forțe repartizate armonios pe diferite specializări în aria capitalului uman, a comunicării și a serviciilor SaaS. Cifra de afaceri de peste 24 de milioane euro în 2015 și o medie de 2000 de persoane (majoritatea cu studii superioare), angajate în servicii BPO și misiuni de muncă temporară, au menținut grupul de firme APT în avangarda primilor cinci furnizori de servicii complexe de HR din România.

    Strategia Grupului APT se concentrează pe dezvoltarea proactivă a pieței muncii, pentru care identifică, pregătește și oferă specialiști competenți, absolvenți sau studenți cu potențial. Noi aducem omul potrivit la locul potrivit. Cu un palmares de peste 10.000 de angajări, acoperim cele mai căutate domenii, cu focus pe IT&C, BPO, finanțe-bănci, inginerie, retail, medical & pharma. Am dezvoltat instrumente multidisciplinare de lucru și avem soluții de recrutare rapide și inovatoare, susținute și prin platforma online aptjob.ro. Începând cu 2015, grupul și-a extins operațiunile și în alte două regiuni emergente în piața de HR: Cluj și Brașov, unde funcționează noile sucursale APT.

    Cerinte

    For our client a well-known leader in personal systems and printing, we are looking for a Customer Support Representative (CSR) - Order Support Specialist with German language.

    Requirements:
    - First level university degree or equivalent experience;
    - Typically 2-4 years of related experience (e.g.: supply chain, customer service, procurement, financial management);
    - Fluent in English and German;
    - Good communication skills (verbal, written and presentation);
    - Intermediate understanding of moderately complex internal operational issues;
    - Developed problem-solving and analytical skills;
    - Broad knowledge of the end-to-end process of sales operations;
    - Developing knowledge of local legal compliance issues;
    - Demonstrated teamwork and collaboration skills;
    - Ability to structure and apply developed organizational skills to manage daily operational issues.

    Responsabilitati

    Responsibilities:

    - You will be responsible for checking the shipping and delivery status;
    - You will need to find answers to common questions and resolve any issues with the ordering process: checking order status; invoice and shipping documents; problem with an order (missing or damaged products); order change and returns; customer support request status;
    - You will be responsible for handling incoming queries by customers via email and phone.

    Benefits:
    Joining our team, you will benefit of strong growth plans, working with a global organization who provides you with the tools and resources you will need to succeed, training, courses for your personal and professional development, fun activities with your team (team buildings).

    Job Code: 280916AB