Business Analyst - Network Operations Excellence Lead

Acest job nu mai este activ!

Vezi toate job-urile Vodafone Romania active.


Vezi toate job-urile Business Analyst - Network Operations Excellence Lead active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in Telecomunicatii active pe Hipo.ro

Angajator: Vodafone Romania
Domeniu:
  • Telecomunicatii
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 12.09.2016
    Remote work: On-site
    Scurta descriere a companiei

    Vodafone România este unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de telecomunicații și tehnologie din lume, cu o vastă experiență în comunicații și Internet of Things, precum și în promovarea serviciilor financiare mobile și transformarea digitală pe piețele emergente.

    La Vodafone, credem că oportunitățile și promisiunile unui viitor digital mai bun ar trebui să fie accesibile tuturor și ne asigurăm că cei mai vulnerabili nu sunt lăsați în urmă în călătoria către acel viitor. Prin intermediul tehnologiei noastre, lucram pentru a elimina diferențele existente și pentru a ajuta oamenii să contribuie în mod egal și pe deplin la societate.

    De ce Vodafone?

    • Ne preocupăm să fim o companie dedicată diversității ca motor al schimbării;
    • Ne dorim o lume mai conectată, mai incluzivă și mai durabilă;
    • Folosim tehnologia pentru a reduce emisiile de carbon;
    • Provocăm și inovăm pentru a conecta oameni, companii și comunități din întreaga lume;
    • Cu noi poți să fii tu însuți, să împărtășești inspirație, să îmbrățișezi noi oportunități, să prosperi și să faci o diferență reală.


    Vodafone se angajează să atragă, să dezvolte și să rețină cei mai buni oameni, oferind un loc de munca motivant și incluziv, în care talentul este cu adevarat recunoscut și recompensat. Ne angajăm să promovăm incluziunea pentru toți cu convingerea că diversitatea joacă un rol important în succesul companiei noastre. Îi incurajăm în mod activ pe toți să ia in considerare posibilitatea de a face parte din călătoria noastră.

    Cerinte

    Core competencies, knowledge and experience [max 5]:
    - Numerical and analytical skills accompanied with ability to translate data into crisp, clear and concise stories up to Executive level both internally and externally (advanced Excel, advanced SQL)
    - Ability to build reports/charts s from raw data, perform underlying numerical analysis and identify patterns / trend lines / evolution. Ability to simplify and create transparency
    - Excellent communication and interpersonal skills – confidence and professionalism, positive attitude and clear can-do mentality

    Must have technical / professional qualifications:
    Education: Engineering Degree or equivalent, desirable:
    - multi-cultural/multinational experience,
    - Excellent English skills – written and spoken
    - SQL, Excel - advanced level
    - Java, C++, PHP or HTML – basic level
    - International working experience
    - Country cluster’s major local market language speakers (DE, IT, ES) preferred
    - Six-Sigma experience & background preferred, but not mandatory

    Responsabilitati


    Role purpose:
    Network Operations is being transformed into a single until spanning across entire Europe, with the purpose of monitoring, operating and managing efficiently and effectively our networks, fulfilling the Vodafone strategy and responding to the global technology strategy and local business requirements.
    This role sits within the largest country clusters in First Line Operations and is essential to relentlessly execute process and performance analysis in the respective country cluster to identify areas for improvement of quality and efficiency, define appropriate implementation plans together with the cluster manager, and secure perfect and timely execution. Accountability of this role is also to control, manage and report for the cluster in terms of processes, tools and update and to deliver quality information to the management team. It is also essential to steer and drive process and tool harmonisation, automatisation and proactive problem management across the entire function.

    Key accountabilities and decision ownership:
    - Problem management. Proactively analyse available data bases to find relevant phenomena and patterns in order to prevent network incidents and avoid adverse customer experience
    - Simplification, automatisation. Drive process improvement, simplification, harmonisation and automatisation by cooperating with the stakeholders and enabling relevant tool implementations
    - Operations Excellence reports. Deliver a comprehensive service quality report(weekly, monthly and ad hoc) showing the performance of the country clusters and the related parties
    - Operations Excellence program: Combine Operations Excellence report with in-depth process, tools and local market requirement knowledge to continuously improve and extend the Operations Excellence programme, in alignment with the respective cluster manager

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    Hybrid

    Hybrid

    Aplica fara CV
    BUCURESTI,

    Vezi job-uri similare (22)