Payroll Specialist R&D TSR

This job is no longer active!

View all jobs Continental active


View all jobs Payroll Specialist R&D TSR active on Hipo.ro

View all jobs Administrative Assistance active on Hipo.ro


Employer: Continental
Domain:
  • Administrative Assistance
  • Job type: full-time
    Job level: 0 - 1 years of experience
    Location:
  • Timisoara
  • Updated at: 13.08.2016
    Short company description

    Concernul Continental AG este unul dintre furnizorii de top ai industriei auto din lume. În calitate de furnizor de sisteme de frânare, sisteme și componente pentru trenuri de rulare și sasiuri, instrumente, soluții de informare și divertisment, electronică auto, pneuri și produse tehnice din elastomeri, Continental contribuie în mod constant la un plus de siguranță în trafic și la protecția climei la nivel global. De asemenea, Continental este un partener în comunicarea auto interconectată.

    Continental Automotive
    La Continental Automotive în România, peste 7000 de oameni lucrează în centrele de cercetare şi dezvoltare din Timişoara, Sibiu şi Iaşi şi în unităţile de producţie din Sibiu, Timişoara şi Braşov. Inginerii noştri dezvoltă soluţii software, hardware şi de design mecanic pentru aplicaţii în interiorul maşinii, pentru siguranţă, motor şi transmisie, cât şi sisteme de navigaţie şi instrumente de bord pentru viitoarele maşini şi camioane.
    Programe pentru studenţi
    • Job-uri part-time şi full-time;
    • Practică de vară;
    • Burse private;
    • Proiecte de diplomă;
    • Cursuri pe diverse domenii automotive susţinute de specialişti din cadrul companiei în universităţile partenere;
    • Vizite de companie, workshopuri şi competiţii.

    Continental Tires
    Continental Anvelope Timișoara este prima și cea mai mare investiție a corporației Continental în România. Compania investește constant pentru îmbunătățirea constantă a tehnicii, tehnologiei și calității proceselor și produselor sale, în același timp axându-se pe noile tehnologii de protecția mediului și de ergonomie. În cei peste 15 ani de activitate, Continental a investit peste 400 milioane de euro în fabrica sa de anvelope și a creat peste 2.400 de locuri de muncă. Continental Anvelope Timișoara a livrat, până în prezent, peste 165 de milioane de anvelope clienților din Europa și din întreaga lume.

    În prezent, fabrica produce o gamă largă de anvelope, de la 13 la 20 de țoli, inclusiv anvelope inovatoare pentru vehicule electrice, anvelope premium, de înaltă performanță, precum și anvelope pentru vehicule comerciale ușoare (VAN).

    Aflată pe una din platformele industriale ale orașului (Platforma Industrială UMT Nord) Continental Anvelope Timișoara duce mai departe tradiția industrială a Timișoarei, acesta fiind unul din motivele pentru care una din direcțiile strategice majore ale companiei este implicarea în viața comunității locale, prin programe de susținere a sănătății, educației și vieții culturale ale orașului.


    Dacă îţi doreşti un job provocator într-un mediu multinaţional, cu oportunităţi excelente de dezvoltare a carierei atât din punct de vedere tehnic cât şi managerial, cu tehnologie de ultimă oră, în cadul unei echipe tinere, motivate şi dinamice, îţi oferim salarii competitive şi un pachet important de beneficii.

    Requirements

    Responsibilities

    With sales of €34.5 billion in 2014, Continental is among the leading automotive suppliers worldwide and currently has approximately 200,000 employees in 53 countries. Information management is at the very heart of the Interior Division, which provides a range of products that includes instrument clusters and multifunctional displays, control units, electronic car-entry systems, tire-monitoring systems, radios, multimedia and navigation systems, climate control systems, telematics solutions and cockpit modules and systems.

    Hired candidate will:



    * Support for the team in different type of projects at country level
    * Test payroll and administration changes required by customer
    * Provide payroll specific support for the allocated internal customers
    * Import data related to bonuses, introduce data regarding salary withholds and medical leaves in the payroll database
    * Receive monthly payroll related information from internal customer and will have the responsibility to check it in order to detect and correct errors
    * Check monthly time-sheets received from the customers and import specific data in the payroll database
    * Calculate salaries and prepared specific reports to be sent to the HR departments of the allocated customers
    * Prepare data for salary transfer and send specific bank reports to customers' HR department
    * Prepare and submit monthly declarations and other requested information
    * Prepare the fiscal declaration and submit it to Romanian Finance Administration
    * Print and sends by mail the salary flyers
    * Calculate meal tickets and send information to the internal customer
    * Contribute with improvement ideas to support customer's needs A mentor will support you to step wise take over own responsibility after an initial training phase which will familiarize you with our products, tools, processes and organization.


    * University Degree - Economics
    * 3-4 years professional experience in payroll- mandatory requirement
    * SAP knowledge - mandatory
    * Good knowledge of Labor Legislation
    * English skills both speaking and writing - good level is an advantage
    * Good Microsoft office skills
    * Ability to organize own work, to communicate efficient; initiative, good team skills


    * Integration Program in a professional, young & dynamic team
    * Competitive Salaries (based on performance) & Benefits
    * Health & Wellness (Private Health and Dental Insurance, Sport activities etc.)
    * Professional Development Opportunities (in Technical and Managerial Area)
    * Stability
    * International Work Environment & Traveling Opportunities
    * Relocation Package for non-Timisoara/ Iasi Residents

    Let your ideas shape the future. Take the first step and fill in the online application.