Core Engineer, 1st Line Support

This job is no longer active!

View all jobs Vodafone Romania active


View all jobs Core Engineer, 1st Line Support active on Hipo.ro

View all jobs Telecommunication active on Hipo.ro


Employer: Vodafone Romania
Domain:
  • Telecommunication
  • Job type: full-time
    Job level: Student/Graduate
    Location:
  • BUCHAREST
  • Updated at: 07.07.2016
    Remote work: On-site
    Short company description

    Vodafone România este unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de telecomunicații și tehnologie din lume, cu o vastă experiență în comunicații și Internet of Things, precum și în promovarea serviciilor financiare mobile și transformarea digitală pe piețele emergente.

    La Vodafone, credem că oportunitățile și promisiunile unui viitor digital mai bun ar trebui să fie accesibile tuturor și ne asigurăm că cei mai vulnerabili nu sunt lăsați în urmă în călătoria către acel viitor. Prin intermediul tehnologiei noastre, lucram pentru a elimina diferențele existente și pentru a ajuta oamenii să contribuie în mod egal și pe deplin la societate.

    De ce Vodafone?

    • Ne preocupăm să fim o companie dedicată diversității ca motor al schimbării;
    • Ne dorim o lume mai conectată, mai incluzivă și mai durabilă;
    • Folosim tehnologia pentru a reduce emisiile de carbon;
    • Provocăm și inovăm pentru a conecta oameni, companii și comunități din întreaga lume;
    • Cu noi poți să fii tu însuți, să împărtășești inspirație, să îmbrățișezi noi oportunități, să prosperi și să faci o diferență reală.


    Vodafone se angajează să atragă, să dezvolte și să rețină cei mai buni oameni, oferind un loc de munca motivant și incluziv, în care talentul este cu adevarat recunoscut și recompensat. Ne angajăm să promovăm incluziunea pentru toți cu convingerea că diversitatea joacă un rol important în succesul companiei noastre. Îi incurajăm în mod activ pe toți să ia in considerare posibilitatea de a face parte din călătoria noastră.

    Requirements


    Core competencies, knowledge and experience:
    • Knowledge of telecommunication architectures and technologies (GSM/UMTS/LTE);
    • Basic knowledge related to core network elements role and function (MSS, MGW, HLR, SGSN, GGSN, STP);
    • IP network basic knowledge
    • Call scenarios, signalling and routing protocols in fixed or mobile networks (is considered a plus);
    • Capable to understand and to work with different Windows applications (WEB - based);
    • Ability to take quick decisions in high-stress conditions;
    • Good communication skills;
    • Team working oriented;
    • Good Knowledge of English;
    • German language, intermediate level;

    Must have technical / professional qualifications:
    • University degree: faculty of Electronics , Telecommunications and Information Technology;
    • 1-2 years of experience in Operations and Maintenance activities (Nice to have).

    Responsibilities

    Role purpose:
    1st Line Operations of Vodafone Network in a multi-vendor environment.
    Monitors and maintains Vodafone Core Network, dispatches field and 2nd line personnel, performs periodically reports and follow up in order to reach the agreed NOC KPI’s.
    Performs preventive and corrective first level troubleshooting, ensuring high quality and availability of Vodafone Network services.
    In collaboration with 2nd Line Operations teams, work out procedures related to the analysis of alarms in order to detect and eliminate network faults.

    Key accountabilities and decision ownership:
    • 24h/7days monitoring of the Vodafone Core Network, using umbrella fault management systems and specific NMS’s;
    • Investigates alarms, troubleshoots and resolve technical problems according with 1st line procedures;
    • Escalates complex technical problems to 2nd Line Operations in order to solve incidents as soon as possible;
    • Dispatches field engineers and contractors, in case of incidents that need local support and follow up the issue until it is solved;
    • Provides notifications related to network outages to the management team and trigger the Incident Manager to coordinate the activities to solve the outages;
    • Participates at internal and external training sessions in order to permanently improve his/her technical skills.

    Other info

    Benefits:
    - Competitive salary.
    - Performance bonus.
    - Annual bonus.
    - Shift bonus.
    - Health benefits.
    - Fuel and meal tickets.
    - Work phone.
    - Health insurance.
    - Professional training.
    - German language training.

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    Aplica fara CV
    BUCURESTI,

    Aplica fara CV
    BUCURESTI,

    BUCURESTI, Ilfov, Galati, Job national

    Vezi job-uri similare (29)