Contact Center Officer - FULL TIME

This job is no longer active!

View all jobs NN România active


View all jobs Contact Center Officer - FULL TIME active on Hipo.ro

View all jobs Insurances - Financial Intermediaries active on Hipo.ro

View all jobs Customer Support - Client Service active on Hipo.ro


Employer: NN România
Domain:
  • Insurances - Financial Intermediaries
  • Customer Support - Client Service
  • Job type: full-time
    Job level: Student/Graduate
    Location:
  • BUCHAREST
  • Updated at: 20.02.2017
    Remote work: On-site
    Short company description

    NN este prima companie internațională de asigurări de viață care a intrat pe piața locală, în 1997, iar de 14 ani activează și pe segmentul pensiilor private, fiind lider pe piețele de profil. Totodată, NN s-a extins în ultimii ani în România și pe segmentele asigurărilor de sănătate și de locuință. În prezent, NN are aproximativ 500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări și susține peste 2,2 milioane de clienți de asigurări și pensii, un sfert din populația activă a României, să protejeze tot ceea ce contează mai mult pentru ei.

    NN România în cifre:
    25 de ani de prezență pe piața locală
    500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări
    2,2 milioane de clienți de asigurări și pensii private

    Cote de piață
    34,95% în segmentul asigurărilor de viață
    11,1% în segmentul asigurărilor de sănătate
    55,29% în segmentul pensiilor private facultative (Pilonul III) la nivel de active
    34,31% în segmentul pensiilor private obligatorii (Pilonul II) la nivel de active

    Conform rapoartelor Autorității de Supraveghere Financiară la 30.09.2022.

    Requirements

    University degree or student
    Previous experience in client related areas
    English skills (speaking and writing)
    Competencies requirements:
    Strog customer orientation
    Excelent communication skills (oral and written)
    Planning & Organizing
    Attention to details and investigation capacity
    Stress resistance
    Ability to resolve problems independently
    Flexible, can do attitude, positive attitude

    Responsibilities

    Formulate complete and correct feedback, solution and advise to clients’ requests regarding insurance contracts and/or private pensions - especially by telephone but also by e-mail, letter or face-to-face;
    Collaborate with the specialized departments in order to identify the optimum solutions for the client’s request.
    Offer support regarding the evolution of insurance policies/private pensions, providing the necessary documents to the client to end an action;
    Analyze, select and adapt the financial market information which has a direct impact for NN Life Insurance Investment Programs according to the client’s questions and typology;
    Ensure customer retention and product reselling for insurance contracts, presenting details regarding the protection and investment components; reinforces the insurance policy’s benefits
    Ensure the correct processing of the pension collection process, by contacting the participants, or if case the employers and agents, to identify and allocate or return the contributions
    Administrate participants and employers client applications –NN Direct.
    Update the customers database (the client’s personal and contact information), give information to the clients regarding any disaccord identified in their contracts and it unravels any situation;
    Ensure, by an efficient daily activity, a high level of departmental productivity and smooth operational workflow;

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    BUCURESTI,

    BUCURESTI,

    Aplica fara CV
    BUCURESTI, Job national

    Vezi job-uri similare (224)