Simona Carp, JYSK: Atuul nostru principal il reprezinta multiplele posibilitati de dezvoltare si promovare in cadrul companiei



Aflat in plina expansiune, retailerul danez de mobila si decoratiuni interioare JYSK detine in prezent 26 de magazine in toata tara si isi propune ca, pe termen mediu, sa ajunga la 100 de magazine in Romania. Procesul agresiv de expansiune implica atragerea celor mai buni candidati interesati de o cariera in retail si oferirea de oportunitati de promovare pentru angajati. Despre calitatile si abilitatile pe care trebuie sa le aiba un angajat in retail, precum si despre programele de training si oportunitatile de promovare din cadrul companiei JYSK ne-a spus mai multe Simona Carp, HR Manager JYSK Romania si Bulgaria.  


Care sunt cele mai interesante oportunitati de cariera pe care le ofera compania JYSK?
Toate oportunitatile de cariera din compania JYSK sunt interesante si iti ofera posibilitati de promovare si dezvoltare profesionala. Avem colegi care si-au inceput activitatea in companie ca lucrator comercial, au promovat ca Sef de Tura, apoi Director de Magazin, iar acum ocupa pozitia de District Manager (Manager de Zona). Si totul s-a intamplat in maxim 5 ani. Si avem multe alte exemple!

Toti cei care sunt interesati de o cariera in Retail sunt asteptati sa aplice pe site-ul nostru, indiferent daca au sau nu experienta.


Prin ce se diferentiaza JYSK fata de ceilalti angajatori din domeniul retail din Romania si cum incercati sa ii atrageti pe cei mai buni candidati? 
JYSK este o companie multinationala in expansiune. Avem 26 de magazine in prezent in Romania, iar targetul nostru este sa ajungem la 100 de magazine pe termen mediu. Deschidem aproximativ 12 magazine pe an si cream anual 120 de locuri de munca pe intreg teritoriul tarii.

Atuul nostru principal il reprezinta multiplele posibilitati de dezvoltare profesionala, de promovare si crestere in interiorul companiei. Suntem o companie care isi doreste sa promoveze oamenii din interior si care apreciaza si rasplateste loialitatea angajatilor.

De aceea, in luna februarie vom incepe un program de training pentru viitorii Directori de Magazin care se desfasoara pe parcursul a 9 luni de zile. Programul este foarte atent gandit si structurat si ii ajuta pe colegii nostri sa se perfectioneze si sa-si indeplineasca cu succes noua functie in momentul preluarii acesteia. Este un program care se va desfasura in fiecare an.


Care sunt principalele calitati sau abilitati pe care le cautati la un viitor angajat? 
Viitorii nostri colegi sunt cei care isi doresc o cariera in retail si vor sa se perfectioneze permanent. De asemenea, ne dorim oameni care traiesc in spiritul JYSK si care impartasesc aceleasi valori cu noi: sa fie buni comercianti, buni colegi si sa dea dovada de loialitate.


Prin ce se caracterizeaza cultura organizationala a companiei JYSK? 
Cultura organizationala JYSK se caracterizeaza in primul rand pe trairea si cultivarea valorilor JYSK la nivelul fiecarui magazin. Ne placem sa avem rezultate si sa castigam nenumaratele concursuri care se desfasoara in companie, mediul organizational fiind competitiv. Ne place sa avem echipe unite care sa lucreze armonios. Astfel, reusim sa cream un mediu de lucru placut, in care colegii nostri au posibilitati nenumarate de invatare si dezvoltare profesionala. Ne place sa avem colegi buni, care sa se ajute intre ei atunci cand e nevoie. Ne place sa impartasim experienta noastra noilor colegi, fiind mentori pentru ei in perioada de inductie. Ne place sa avem printre noi cat mai multi ambasadori JYSK.


Sunteti o companie internationala care activeaza in 38 de tari, iar in Romania aveti angajati in majoritatea oraselor mari din tara. Exista un schimb de experienta intre angajatii din tari si orase diferite si, daca da, cum se realizeaza acest schimb de experienta? 
Asa este. De foarte multe ori folosim schimbul de experienta intre magazine ca si unealta de training si formare . Este mai usor cand un coleg iti impartaseste din experienta proprie cele mai bune practici. Mai mult, este foarte utila impartasirea experientelor in vederea multiplicarilor celor mai bune practici la nivel national.

La nivel international, schimbul de experienta se realizeaza intre tari similare ca si cultura, de ex: Ungaria, Bulgaria, Cehia, Croatia.

 
In ce consta procesul de selectie la JYSK si cum se poate pregati un candidat pentru a intra in echipa voastra?
Procesul de selectie la JYSK difera de la pozitie la pozitie. Pentru pozitiile din interiorul unui magazin procesul de selectie se intinde pe o perioada de 4-5 saptamani din momentul aplicarii pentru pozitia vacanta. Dupa termenul final de aplicare, vom selecta cativa candidati, iar la interviuri vom discuta despre asteptarile profesionale si personale. Nu trebuie sa aveti toate competentele profesionale solicitate de la inceput – noi va vom pregati - dar este important sa existe o potrivire personala intre noi.  De obicei, la doi din trei candidati aceasta potrivire exista dar, pentru a fi siguri, e posibil sa mai trecem printr-o runda de interviuri pentru a ne asigura ca vom selecta cel mai bun candidat.

Mai multe informatii despre pregatirea pentru interviu puteti gasi pe site-ul nostru la sectiunea Locuri de munca.

 
Care sunt cele mai frecvente pozitii pentru care faceti recrutari?
De obicei recrutam foarte multe pozitii in interiorul magazinelor. Printre acestea as mentiona pozitiile de Reprezentant Vanzari, Sefi de Tura, Adjuncti Director Magazin sau Director de Magazin.

Totodata, datorita expansiunii agresive, in ultimul an am avut foarte multe pozitii deschise si pentru Head Office, majoritatea dintre ele fiind binationale: Romania & Bulgaria. Trebuie sa mentionez ca HO din Bucuresti se ocupa de 2 tari: Romania & Bulgaria.

 
In orice companie exista posturi pentru care este o provocare sa gasesti angajatul potrivit. Care sunt aceste posturi in cazul JYSK si cum reusiti sa gasiti oamenii potriviti?
“Un director de Magazin poate creste sau distruge un magazin.” Provocarea cea mai mare o reprezinta recrutarea Directorului de Magazin din prisma faptului ca aceasta pozitie este cea mai importanta din companie. O alta mare provocare este programul de inductie pentru acestia. De aceea pornim programul de Store Manager Trainee – Director de Magazin in pregatire.

Totodata, la nivel de head-office cea mai mare provocare a noastra este sa recrutam colegi noi bulgari sau vorbitori de limba bulgara, care sa fie dispusi sa lucreze in Bucuresti. Pentru aceasta colaboram cu universitatile de limbi straine si, de asemenea, cautam local in Bulgaria, oferindu-le pachete de relocare celor dispusi sa lucreze cu noi.

 
Ce recomandari aveti pentru un proaspat absolvent care vrea sa lucreze in retail?
“Bring dedication. Meet possibilities.” – este unul din statement-urile noastre. Daca isi doreste o cariera in retail si are atitudinea necesara, sa ne contacteze cat mai curand.


Ce sfaturi aveti pentru un candidat cu experienta care isi doreste sa aplice la JYSK?
Acelasi sfat – daca vor o cariera in retail si au atitudinea potrivita, sunt bine-veniti – “When you grow, we grow!” Si pentru acesti candidati oferim sanse de invatare si dezvoltare profesionala – programe de training pentru District Manager in pregatire sau chiar Retail Manager Trainee, ultimul dintre ele fiind international si modelele de training desfasurandu-se in Danemarca alaturi de colegi din alte tari.


Cum ii ajutati si cum ii motivati pe actualii angajati sa se dezvolte profesional? Cat de des organizati teambuilding-uri, training-uri, cursuri etc?
Oferim nenumarate oportunitati de invatare si dezvoltare profesionala. Programele de training si training-urile propriu-zise sunt integrate intr-un program e-learning (acest program va porni de la 1 noiembrie). Fiecare training este format din douamodule – un training pe platform online si unul la locul de munca. Ultimele dintre acestea sunt efectuate de catre Directorii de Magazin.

De aceea, avem doua teambuilding-uri pe an pentru Directorii de Magazin si cel putin o intalnire cu Adjunctii de Magazin, pentru a-i pregati pentru Train the Trainers (TTT) si a le explica beneficiile aduse de un training de calitate.


Cum arata parcursul profesional al unui angajat JYSK care a reusit sa creasca in companie? 
La aceasta intrebare este mai usor sa va arat niste exemple concrete. Si exemplele pot continua.
 

Raul Ardelean,
Retail Manager Trainee
District Manager D1
2008 – Director Magazin Arad
2010 – District Manager D1
2015 – Retail Manager Trainee
 

Alina Tecucianu,
District Manager D2
 2007 – Reprezentant Vanzari Galati
2008 – Sef Departament Galati
2008 – Director Adjunct Pitesti
2010 – Director Magazin Cluj
2013 – District Manager D2
 

Cristi Luca,
District Manager D3
2009 – Lucrator Depozit Arad    
2010 – Sef Tura Arad
2012 – Director Magazin Oradea
2012 – Director Magazin Bucuresti
2014 – District Manager D3