Casandra Picotti, Telekom Romania: Oportunitatea de a-ti contrui o cariera internationala este una reala



Echipa Telekom Romania vine la Angajatori de TOP Bucuresti pentru a recruta tineri ambitiosi, pasionati de domenii ca Telecomunicatii, Customer-Support si Client Service. Mai mult, ei organizeaza un SkillShop pentru a ajuta candidatii sa treaca cu succes peste intreg procesul de recrutare – de la redactarea CV-ului, pana la intrebarile din timpul interviului. Rezerva-ti un loc la SkillShop-ul Get ready for the interview!

Cum ati descrie TELEKOM Romania in cifre?

1 an pe piata din Romania, aproximativ 10 milioane de contracte de servicii, un singur Call Center, o singura factura, o singura aplicatie MyAccount (inclusiv o aplicatie pe mobil), aproximativ 150.000 de clienti MagentaONE in septembrie 2015, 7000 de angajati, care lucreaza in toata tara.

85% dintre angajati beneficiaza de cel putin 1 program de training in fiecare an. Sute de colegi sunt certificati anual, iar cele mai frecvente tipuri de certificari sunt CISCO, PMP, ACCA, CIPS, ITIL.

Daca ar trebui sa alegeti 4 atribute care va descriu cel mai bine ca angajator, care ar fi acestea?

Cultura organizationala, diversitatea de tehnologii, provocarea data de tot ce este nou intr-un mediu efervescent si aventura zilnica pe care o traim intr-o echipa in care colegii devin prieteni.

Acestea sunt doar cateva din trasaturile care fac experienta profesionala in Telekom unica si departe de a fi monotona.

Care sunt aspectele care definesc cultura organizationala TELEKOM Romania si cum influenteaza acestea profilul cautat in procesul de selectie?

Cum spuneam si mai devreme, Telekom Romania este un loc unic care ofera angajatilor oportunitatea de a face lucruri aparte si, astfel, de a modela organizatia spre a deveni si mai buni.

De ce este un loc unic? Pentru ca echilibram ambitia de a atinge cele mai bune rezultate cu atentia pe care o acordam oamenilor in relatiile de lucru. Pentru ca aici esti provocat sa fii inovator in permanenta atat in crearea celor mai bune produse si solutii pentru clientii nostri, cat si in simplificarea modului in care facem lucrurile. Si pentru fiecare coleg e incurajat sa isi puna amprenta asupra organizatiei de maine.

Evident oamenii care fac performanta intr-un astfel de mediu sunt unici J. Telekom Romania este locul potrivit pentru cei care cauta provocari si care le abordeaza cu energie si curaj, care nu renunta in fata obstacolelor ci cauta mereu solutii, care vor sa fie in mijlocul celor mai noi tehnologii si sunt curiosi sa exploreze si isi doresc sa isi depaseasca limitele.

In ce consta procesul de selectie si cum s-ar putea pregati un candidat?

Nu avem o reteta a succesului pe care sa o recomandam viitorilor candidati, dar in procesul de selectie pornim in primul rand de la potrivirea acestora cu cultura Telekom. Doar in acest fel putem crea o relatie solida si de lunga durata prin care viitorii nostri colegi isi pot dezvolta o cariera in adevarul sens al cuvantului.  

Procesul nostru de recrutare este unul riguros, ce cuprinde mai multe interviuri structurate pe competentele soft pe care le consideram relevante pentru fiecare pozitie deschisa. In acest sens, folosim unele dintre cele mai bune instrumente si metodologii de evaluare din piata.

Ce sfaturi ati avea pentru un proaspat absolvent care viseaza acum sa lucreze la TELEKOM Romania?

In primul rand, celor aflati la inceput de drum, le recomandam sa fie proactivi si sa se implice in cat mai multe activitati, sa isi valorifice cu incredere resursele pentru ca au mai multe decat poate isi dau ei seama, sa caute sa formeze relatii de lucru cu ceilalti, din care sa invete si sa creasca profesional si sa puna suflet si pasiune in ceea ce fac. 

Care sunt cele mai interesante oportunitati de cariera pe care le poti intalni in TELEKOM Romania?

Facand parte dintr-un grup international, prezent pe 5 continente si peste 50 de tari, oportunitatea de a-ti contrui o cariera internationala este una reala. De exemplu, colegii nostri au posibilitatea de a se implica in programe si proiecte internationale, care au la baza colaborarea intre companiile din cadrul Grupului Deutsche Telekom.

In interiorul companiei, punem foarte mult accentul pe dezvoltarea angajatilor, iar unul din lucrurile pe care le facem in acest sens este sa le oferim posibilitatea de a avansa in cadrul companiei, astfel ca aproximativ 50% din posturile recrutate sunt acoperite cu candidati interni.

Care sunt joburile pe care candidatii nu s-ar astepta sa le intalneasca in TELEKOM Romania?

Tinand cont ca suntem furnizorului de telco cu cel mai mare business de ICT, implicit avem o structura dedicata acestei zone, in cadrul careia angajam profesionisti cu background diferit fata de cel specific industriei de telecom.

Tot in lista posturilor mai putin obisnuite intr-o organizatie de telco, recrutam si specialisti si experti in zona de real estate, tinand cont de portofoliul de proprietati imobiliare pe care il detinem.

Care este cel mai inedit beneficiu pe care il oferiti angajatilor?

Tocmai pentru ca ne dorim sa raspundem intr-un mod personalizat nevoilor tuturor angajatilor, recent am implementat un sistem flexibil de avantaje, prin care fiecare isi stabileste in mod individual cosul de beneficii.

Care sunt pozitiile pentru care veti recruta la Angajatori de TOP si care sunt pasii dupa eveniment?

In primul rand, ne vom adresa celor aflati la inceput de cariera, prin posturile disponibile in call center-ele noastre, precum si in retelele de magazine Telekom si Germanos. Aceste zone reprezinta pepiniere de talente pentru a promova ulterior in oricare dintre celelalte structuri ale organizatiei, de la HR lamanagementul produsului, IT, tehnic etc.

De asemenea, avem disponibile posturi dedicate specialistilor din comercial, IT, tehnic, etc.  

Care sunt cele mai interesante/mari proiecte aflate în lucru momentan în compania voastra? 

Telekom Romania sustine inovatia, iar portofoliul de produse si servicii reflecta aceasta preocupare. In special pentru segmentulul rezidential, platforma Telekom TV asigura o experienta interactiva prin intermediul serviciului IPTV care dispune de functionalitati de ultima ora, iar strategia comerciala vizeaza o experienta de tip multi-screen pentru clienti. Plina de provocari este livrarea unei experiente integrate catre clienti prin pachetele MagentaONE.

Pentru companii dezvoltam solutii complete IT&C, dar și unele dedicate de tip IoT (Internet of Things), M2M sau Smart City care ii ajuta pe clienti sa faca fata provocarilor viitorului.

O alta zona de inovatie asupra careia Telekom se va concentra in perioada urmatoare este cea de start-ups, unde unde exista deja parteneriate si diverse proiecte de sustinere a initiativelor antreprenoriale. 
 
Mai mult detalii despre proiectele Telekom sunt disponibile pe site-ul nostru!
 
Casandra Picotti – Organizational Development Division Romania TELEKOM ROMANIA